Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
Æbelø tur
søndag den 4. september
Page:  1  2  next 
Anette Olesen #1
Member since May 2007 · 177 posts
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Æbelø tur
Søndag den 4. september arrangerer DGI Fyn - motion og friluftsliv, en kajaktur til det der betegnes som et af de smukkeste steder i Danmark - Æbelø,som ligger nord/øst for Bogense en ca 4 km tur til øen med guide der er kendt i området - Læs videre på nedenstående PDF fil.
Turen koster 75 kr.
Turleder: Kim Jørgensen og Børge Lund
Deltagerantal: max40 ( derfor skal man ikke overveje for længe om man vil deltage)
Tilmelding: senest den 10. august
Hvis der er flere der deltager fra Mariager kan der arrangeres fællestransport mm.
derfor forhåndstilmeldes her i Forum.
Så finder vi ud af hvem der er tovholder for turen dertil.
The author has attached one file to this post:
Kajaktur til æbelø.pdf 273.6 kBytes
You have no permission to open this file.
Poul Erik Neergaard #2
User title: Havkajakroer
Member since Mar 2010 · 99 posts · Location: Vorup. 20137976
Subject: Æbelø - Ja tak.
Hej folkens.
Æbelø ligger godt - godt nok lidt langt fra Mariager (190 km = køreafstanden til Tjörn !!). Selvfølgeligt er vejret ret afgørende; men sandsynligheden for en god tur er der. Og: Vo intet vover intet oplever - eller hvordan det nu er.
    Jeg melder mig helt sikkert til - ret snart.
    Efter snak med Leif kommer jeg med mere.
Mvh Poul-Erik
Poul Erik Neergaard #3
Subject: Æbelø - Tilmelding foretaget.
Hej folkens.
    Jeg har nu tilmeldt mig turen til Æbelø. Da det er først til mølle, er det med at få det gjort (75 kr. er da billigt, hvis vejret ellers er nogenlunde). Tilmeld på:  www.dgi.dk/201116024500 (klip på eller kopier dette link) eller tlf. 7940 4600.
    Da jeg kan have en makker med, er du velkommen til at kontakte mig (evt. tlf 2013 7976) for fælles kørsel.
    Hvis vejret bliver rigtig godt, kan det komme på tale at tage derned om eftermiddagen den 3/9, slå lejr og tage en aftenrotur i området. Dette kan dog først besluttes, når vi kender vejret for den pågældende week-end.

Vi ses. Poul-Erik
This post was edited on 2011-07-07, 15:19 by Poul Erik Neergaard.
Leif Halling (Moderator) #4
User title: Breaking the waves
Member since Apr 2007 · 366 posts
Group memberships: Global Moderators, Members
Her er lige lidt mere generel info om øen på denne hjemmeside:
http://www.naturligvis.u-net.dk/aebeloe/index.php3

Der er også vedhæftet en PDF fil (en folder) om Æbelø.

Lyder som et super spændende sted med en rigtig flot natur  :)
Mvh. Leif
The author has attached one file to this post:
belø.pdf 350.4 kBytes
You have no permission to open this file.
Leif Halling (Moderator) #5
Så er Inger Marie og jeg også tilmeldt turen - og vi glæder os  :)
Og hvis vejret tillader er vi selvfølgelig også med på lørdags rotur i området, samt overnatningen fra lørdag til søndag.
Jørgen Bondesen #6
Member since Mar 2010 · 15 posts · Location: Allingåbro
Så har Lisbeth og jeg også tilmeldt os turen til Æbelø. Hvis vejret tillader det, tager vi derned om lørdagen
Erik Aagaard #7
Member since May 2007 · 49 posts
Jeg har også tilmeldt mig turen - det ser ud som et spændende sted.
Jeg tager dog ikke afsted før søndag morgen, men vil dog gerne tilbyde at medbringe morgenbrød til evt. overnattende, hvis der ellers er stemning for det.
Jeg har mulighed for at medbringe en ekstra person og kajak, så hvis det har interesse, finder vi ud af det.

det kom lige et familiearrangement i vejen, så jeg har desværre måtte afmelde min deltagelse.
jeg håber alle deltagere får en god tur.
This post was edited on 2011-08-03, 06:32 by Erik Aagaard.
Tanja Jensen #8
Member since Mar 2010 · 15 posts
Så er Hanne-Mette og jeg også tilmeldt turen til Æbleø - vi ser lige vejret an inden vi tager stilling til overnatning fra lørdag til søndag B)
Connie Mørch #9
Member since Jun 2010 · 4 posts
Så har jeg også tilmeldt mig
Vi ses
Connie
Torben Amby Degn #10
Member since Oct 2008 · 41 posts
Hej to mere Jørgen og ham selv.

Ses Søndag Mvh Torben
Poul Erik Neergaard #11
Subject: Enkelte ledige pladser.
Hej.
Til dem der fortsat overvejer en god tur omkring Æbelø:
DGI-Fyn har fortsat enkelte ledige pladser. Tilmelding mulig til og med 21. august.

70,- kr. plus lidt kørsel er ikke meget at satse. Da vejret ofte er godt, og der allerede er tilmeldt en del Mariager-folk, kan alle med roerfaring (20 km) roligt tage med. Skulle der være en, der bliver lidt træt i armene, så er der altid nogen klar med en line.

Vi ses på vandet.
Mvh Poul-Erik
Poul Erik Neergaard #12
Subject: Klargøring til Æbelø
Hej.
Skønt vi alle be'r om godt vejr, så bliver det nok ikke perfekt i den kommende week-end. Lørdag synes bedst med ingen nedbør, lidt sol og let vind. Udsigten for søndag ændrer sig stadig en del; men synes at kunne blive med lidt regn og nogen vind. Vindretningen synes ok til turen.

Hvis dette ellers holder, vil jeg foreslå, at der startes i Mariager, så der kan køres fra Randers middag/godt middag. Der stiles efter Kyst Camping Bogense, således at vi kan slå telte op her og drikke eftermiddagskaffe gerne inden kl 16. Herefter en tur på vandet ud for/øst for Bogense. Spise lidt sen aftensmad på Campingpladsen, hygge og overnatte her. Søndag morgen med kaffe og pakning, således at vi kan være på den egentlige turs udgangspunkt og klar til deltagelse kl. 10. Når vi først er i kajakkerne på vej til Æbelø betyder vejret knapt så meget. Ud til øen er der lavvandet og øen giver god læ, næsten uanset hvad.

I morgen, torsdag, efter aftenroning vil jeg evt. Leif komme med mere sikre detaljer her i forum.

Vi ses.
Mvh Poul-Erik
Poul Erik Neergaard #13
Subject: Vi mødes i godt vejr.
Hej igen.
Vejret i week-enden synes nu at blive næsten obtimalt. Regn og vind skulle først indfinde sig sidst på søndag eftermiddag.

Halling's samt Connie og jeg tager af sted fra Føtex, Mariagervej, Randers, lørdag, kl. 12:00. Andre er velkomne til at slutte sig til her. Vi kører til Kyst Camping Bogense, Østre Havnevej 1. Her vil vi være senest kl. 15. Der er reserveret pladser lige ved badebroen i navn, Poul-Erik Neergaard, tlf. 2013 7976. Ligeledes her er alle deltagere velkomne til at slå lejr.

Efter teltrejsning mm sætter vi kajakkerne i vandet og padler en rolig tur på 6 - 8 km. Om aftene griller vi bøffer og nyder lidt rødvin og vil ellers nyde aftenen sammen.

Søndag morgen pakker vi teltene og vil være på DGI's mødested på Lindøhoved kl 09:30 og herefter lade Æbelø-turens arrangører tage over.

Har nogen spørgsmål, også vedr. mødesteder, er min tlf., 2013 7976 altid åben.

Vi ses
Mvh Poul-Erik
Leif Halling (Moderator) #14
Så vidt jeg husker fra en tidligere tur, kan Jørgen TRYLLE med banan, puddersukker whisky og flødeskum... :D

HVA' siger du Jørgen???  :P
This post was edited on 2011-09-02, 05:46 by Leif Halling.
Tanja Jensen #15
Member since Mar 2010 · 15 posts
HMO og jeg tilslutter os først søndag formiddag, men vi glæder os til en hyggelig dag i det fynske:-)
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :mellow: :huh: ^_^ :o ;) :P :D :lol: B) :rolleyes: -_- <_< :) :wub: :angry: :( :unsure: :wacko: :blink: :ph34r:
Special characters:
Page:  1  2  next 
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-19, 13:14:10 (UTC +01:00)